Haber

Sakarya’dan İsviçre’ye raylı sistem ihracatı

SAKARYA (İGFA) –Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçlarının Sakarya’da Teslim Törenine katıldı.

Bakan Uraloğlu, son 22 yılda Türkiye’nin dört bir yanında birçok yatırım ve projenin gerçekleştirildiğinin altını çizdi.

“Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 2002 yılından bu yana başlattığımız kalkınma hamleleriyle demiryollarını öncelikli sektör olarak belirledik” diyen Bakan Uraloğlu, “Demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir yaklaşımla ele aldık. demiryolu hatlarımızın limanlara, havalimanlarına ve lojistik merkezlerine bağlanması.” “Projelerle demiryolu ulaşımını sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyıları arasında da ekonomiye katkı sağlayacak hale getirmeyi planlıyoruz” dedi.

DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN 590 KİLOMETREYE ÇIKARTACAĞIZ

Bakan Uraloğlu, söz konusu projeyle Asya ve Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu ulaşımını mümkün kılan MARMARAY ile Londra’dan Pekin’e kadar en güvenli, en kısa ve en ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduklarını kaydederek, 10 bin 948 km, 2002 yılında 14 bin km idi. Bunu 165 kilometreye çıkardıklarını ifade ederek, şöyle konuştu:

“Ülkemizi sıfırdan hızlı trenle tanıştırarak 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı kurduk. Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hatlarını devreye aldık. Tren Sınırları hizmete girdi.Artık Ankara-İstanbul Muhteşem Yüksek Hızlı Tren Sınırı projesini gündemimize aldık ve avan proje çalışmalarını tamamladık.Yüksek hızlı tren sınırımızın güzergah uzunluğunu 344 kilometre olacak.Kaldırmayı planlıyoruz. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle yolculuk süresini 80 dakikaya çıkaracağız.Ayrıca Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı ve son olarak Çatalca’ya ulaşacağız.Kuzey Marmara Yüksek’i de dahil ettik. Planlarımızın ortasında yer alacak Hızlı Tren sınır projesi. 2053 Ulaştırma ve Lojistik master planımız ve yol haritamızla hızlı tren hizmeti alan il sayısını artıracağız; 52. Demiryolu hattı uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.”

Son 22 yılda ciddi bir milli demiryolu sanayisi oluşturulduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ı Ortadoğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri haline getirdiklerini de belirterek, “Geldiğimiz süreçte şu noktaya geldik: bugün uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli trenler ürettik.” Setler, yolcu vagonları, yük vagonları, cer konvertörü, cer motoru, dizel motor, tren kumanda yönetim sistemi gibi ana, kritik ve alt ürünleri kendimiz üretiyoruz” dedi.

Açılış töreninin ardından Bakan Uraloğlu fabrikayı gezerek araçların üretim yerlerini inceledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu